Mi legyen a kedvenc koktélod?
2016. június 01. írta: Csilla Erdelyi

Mi legyen a kedvenc koktélod?

Inspirálódj hollywoodi filmekből vagy legjobban sikerült nyaralásaidból!

Amikor feltettem magamnak a kérdést, hogy melyek számomra eddigi felnőtt életem emlékezetes koktéljai, egyértelműen két fontos irányvonalat fedeztem fel:
1. Filmben láttam
2. Nyaraláson kóstoltam (és ízlett)
Ami pedig az ehhez kapcsolódó érdekes (marketing insight vonatkozású) megállapításom, hogy ezen koktélok kiválasztása bizony tele van érzelmekkel, kötődéssel, élményekkel, emlékekkel... Nagyszerű, nem?

EMLÉKEZETES FILMES KOKTÉLOK

49aa4adeb26e7401f2587d4238a1b583.png

Jeff Bridges "A nagy Lebowski" c. filmben folyamatosan White Russian-t szürcsölget...

1. Vitán felül, évekig ittam a „White Russian”-t. Emlékeztek? Az 1998-as, Coen fivérek által rendezett „A nagy Lebowski” című film kezdő képsorain Jeff Bridges percekig válogat fürdőköpenyében a szupermarket polcain sorakozó dobozos tejszínek között: egyetlen cél érdekében, hogy elkészíthesse mielőbb kedvenc koktélját. Zseniális, imádtam! A koktélt is! (Azon kevés tejes/tejszínes alapú koktélok közé tartozik, amiket szívesen fogyasztok). Így készül!

2. Itt a pasik biztosan kiakadnak, de lehetetlen nem észrevenni, hogy a több évadot megért „Szex és New York” sorozat szereplői előtt állandóan Cosmopolitan-ek sorakoznak Manhattan legmenőbb bárjaiban. Én személy szerint megőrülök az Y pohártól (mindig attól tartok, hogy a nyakamba öntöm a teljes tartalmát), de Bogi megkért, hogy próbáljak megbarátkozni vele. Szóval, még nem vettem rá magamat, hogy keverjek egy igazi Cosmo-t, de ami késik, nem múlik. Így készül!

e3f5507104bcbb9c969e295e6497396a.jpg

Carry Bradshow mi mással, mint Cosmopolitannal

3. Ha csillogás, akkor pezsgő! Audrey Hepburn varázslatos nő – nagyjából édesanyám – nagymamám közötti korosztály, így valószínűleg ezért ez a kép nagyon beleragadt a fejembe. A champagne és a prosecco ma ismét reneszánszát éli, mert a pezsgőfélék nagyonis univerzális italok: könnyedek, buborékosak, a koktéloknál kevesebb cukorral - szóval minden alkalomra tökéletesen illenek.

661310c3601d54226e1f2ad728bf7882.jpg

Pezsgő és glamúr á la 60-as évek

NYARALÁSOK

Nos, ez eddig egyáltalán nem tudatosult bennem, de nagyon meghatározták – éveken át – italválasztásaimat a vakációk során felfedezett italok is. Az illatok, ízek azonnal felidézték a kedves emlékeket.

1. Curacao
Főiskolás koromban több hónapot töltöttem a Karib-tenger egyik csodás szigetén szállodai gyakorlaton. Az első meglepetés holland tanárom családjával elköltött reggelinél ért: nem kávéztunk, hanem kapásból Bacardi-kólát ittunk. Kissé csodálkoztam, de észszerű volt a magyarázat: a koffein-tartalma megvan, kinek van kedve 30 fokban forró italokat kortyolgatni, a rum pedig kell és kész. A nagy kedvencem azonban a Pisang Ambon & Orange lett, ami mai szemmel nem éppen egy túl szofisztikált ital, de imádtam. Long drink szintén, a Pisang Ambon egy speciális indonéz banánból a holland Bols által készített rikító zöld likőr. Látjátok ugye a holland gyarmatok vonulatát...? Érdekes megjegyeznem, hogy valamilyen furcsa okból kifolyólag képtelen voltam rávenni magamat a Blue Curacao tesztelésére. Még a gyárba sem mentem el. Lehet, hogy valóban helytálló egy ismert kutatás megállapítása, miszerint az emberek a kék színű ételektől általában viszolyognak. Pedig a kitűnő narancslikőrt többféle színben is forgalomba hozták.

c50c918fcefe6b5abf15a64cbdec6dcc.png

Pisang Ambon - a csodás trópusi lötty

2. Olaszország
Nem tudom, ki hogy van vele, de ha egyszer az ember igazán belekóstol az olasz gasztronómiába, akkor abból nehéz szabadulni. Könnyedek, egyszerűek és fantasztikusan ízletesek az ételek és az italok is. Egy időben rengeteget jártunk a Garda-tóra, innen jött a prosecco, Aperol, Negroni szeretete.

0be0d1903b0c9b5add8ecf276d9c3bb5.jpg

Aperol Spritz - Észak-Olaszországban megúszhatatlan

3. Német kitérő olasz felütéssel
Több hónapig Hamburgban is éltem, ahol a proccos glamúr társaság MINDIG „Sekt on Ice”-t kért. Totálisan, kiborítóan eretnekség, de valami isteni ital volt: long drinkes pohárban, jégre töltve a pezsgő (prosecco). Amikor hazaköltöztem, egyfajta térítőként próbáltam minden bárost rávenni, hogy készítse el nekem, de sajnos nem került be a köztudatba. Ismeritek Michael Herbiget aka Bullyt? Captain Spock paródiájából a kedvencem, amikor egy PPT-n vesznek részt (Prosecco Promotion Tour).

4. Kuba
Egy kirablás, egy hurrikán és félelmetes dögkeselyűk láttán az ember újragondolja az életét. És ezt mi más kísérhetné, mint az isteni kubai szivarok és a legismertebb rumos koktélok: Daiquiri, Mojito és Cuba Libre. (utóbbi lánykoromban – ld. 1. pont - Bacardi-kólaként futott). Kubában a dohányon és cukornádon kívül maximum egy kis lime-ot termesztenek, így a fenti koktélok szinte már meg is vannak (+mentalevéllel a Mojito, kólával a Cuba Libre természetesen). A lényeg, hogy én valahogy ezen a nyaraláson nagyon megszerettem a rum alapú italokat, és egy long drinket igazán nem nagy varázslat összedobni!

classic-cuban-scene_-image-by-jaume-escofet-cc-by-2_0.jpg

Kuba: rum, lime, szivarok (Fotó: lonelyplanet.com)

+1 az Y generációtól
Mostanában a nyugati parti DNCE számát hallgatom, melynek címe: Cake by the ocean. Fülbemászó a szövege és nagyon jót szórakoztam a sztorin, miszerint a dal címét az (abszolút ódivatú, de az IBA, Nemzetközi Bártenderek Társasága által is nyilvántartott) „Sex on the beach” koktél nevének egy svéd producer általi félreértése adta.

Nektek mi a kedvenc koktél-sztoritok? Osszátok meg velünk!

A bejegyzés trackback címe:

https://barkultura.blog.hu/api/trackback/id/tr778766230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

brmbolec 2016.06.02. 14:38:33

A vodka-martini koktél kimaradt /James Bond/

Csilla Erdelyi 2016.06.02. 18:39:29

@brmbolec: abszolúte így van! Úgy tűnik, ebből egy hosszú cikk készülhetne. Ezek szerint az a kedvenc?

brmbolec 2016.06.02. 19:03:43

Hát nem egészen,,,Én inkább a HP-t preferálom . /Házi Pálinka/

Csilla Erdelyi 2016.06.02. 22:12:18

@brmbolec: az sem rossz, ha tényleg házi! :)
süti beállítások módosítása